Bliv medlem

Beskrivelse af vores hold

I vores cykelsal finder du med garanti byens bedste indendørscykler - til glæde for både entusiastiske cykelryttere og for motionister. 

IC7 Tomahawk kombinerer et moderne og eksklusivt design med en række topfunktioner samtidig med at være markedets mest præcise Watt-cykler.

Derfor har vi valgt denne indendørscykel; vi vil kun tilbyde vores kunder det aller bedste.

https://www.teamicg.com/en/digital/training-app/overview

Coach by color/CBC

Vi arbejder med watt-træning og de fem intensitets zoner i farver.

 

Instruktørerne spiller god, motiverende musik, mens du ser på bjerge og smuk natur undervejs på vores kæmpe skærm,- og på farver, der indikerer hvor du ligger i forhold til intensitet.

Timerne varer imellem 45 min og 60 min.

  

Trænings-app:

Få dine træningsresultater direkte på din telefon. Download din træningsapp her:

 

Opret dig som bruger og tilføj dine personlige data. Medbring din telefon til træning og connect den med din cykel. Så bliver alle dine data automatisk overført.

I vores cykelsal finder du med garanti byens bedste indendørscykler - til glæde for både entusiastiske cykelryttere og for motionister. 

IC7 Tomahawk kombinerer et moderne og eksklusivt design med en række topfunktioner samtidig med at være markedets mest præcise Watt-cykler.

Derfor har vi valgt denne indendørscykel; vi vil kun tilbyde vores kunder det aller bedste.

 

Coach by color/CBC

Vi arbejder med watt-træning og de fem intensitets zoner i farver.

 

Instruktørerne spiller god, motiverende musik, mens du ser på bjerge og smuk natur undervejs på vores kæmpe skærm,- og på farver, der indikerer hvor du ligger i forhold til intensitet.

Timerne varer imellem 45 min og 60 min.

  

Trænings-app:

Få dine træningsresultater direkte på din telefon. Download din træningsapp her 

https://www.teamicg.com/en/digital/training-app/overview

Opret dig som bruger og tilføj dine personlige data. Medbring din telefon til træning og connect den med din cykel. Så bliver alle dine data automatisk overført.

Cycling Cinema er for dig, der ønsker fleksibilitet og gerne vil træne på egen hånd i cykelsalen.

Cycling cinema tager dig med ud i forskellige landskaber, hvor intensiteten styres af terrænet og kan variere fra alt til en tur ned af de franske alper, en tur langs stranden til en tur gennem skov. Timen er virtuel og fremvises på vores biograflærred i cykelsalen. Selvom træningen er uden instruktør, vil der være forudindtalte instruktioner og motiverende musik.

Med Cycling Cinema kan du få hjælp fra en receptionist til at starte en time. Du kan vælge mellem to versioner: FAST-CLASS på 30 minutter ellerCLASS på 50 minutter.

Vi kan endvidere henvise til holdplanen, hvor du kan se de fastlagte Cycling Cinema timer.

Trænings-app:

Få dine trænings resultater direkte på din telefon. Download din træningsapp her 

https://www.teamicg.com/en/digital/training-app/overview

Opret dig som bruger og tilføj dine personlige data. Medbring din telefon til træning og connect den med din cykel. Så bliver alle dine data automatisk overført.

BODYFLOW er et af de populære holdtræningskoncepter fra Les Mills.

Holdet kombinerer en lang række elementer fra flere spændende træningsformer. Du kan opleve øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi. Da inspirationen til timen kommer fra flere forskellige træningsformer, får du en alsidig time med massere af fordele.

Du vil arbejde med din smidighed og holdning igennem en række koreograferende bevægelser og stræk. Ydermere arbejder du med din core-muskler, som du kender det fra Pilates. Hele timen foregår i et behageligt flow, så du ikke kun nyder godt af den fysiske træning; den koncentrerede atmosfære bidrager også til et roligt sind.

BODYFLOW skal nemlig ses som træning og et dejligt pusterum i en travl hverdag. Timen har stor fokus på åndedrættet, hvilket også bidrager til roen.

Holdet er for alle aldre.

BODYPUMP er én af verdens mest kendte fitnesskoncepter.

Timen er bygget op omkring træning med en vægtstang og tilhørende vægtskiver. Vores certificerede instruktører guider dig igennem en lang række styrketræningsøvelser sammensat på en sådan måde, at du træner hele din krop. Alt sammen foregår i takt til inspirerende og motiverende musik, der får dig til at yde dit allerbedste.

Alle øvelser laves med mange gentagelser og med lavere vægt, end man kender det fra den traditionelle styrketræning. Derfor kan alle kan være med, også selvom man slet ikke har erfaring med styrketræning.

Udbyttet er høj kalorieforbrænding, muskeltoning, styrke og øget efterforbrænding.

CXWORX fokuserer på din core-muskulatur (mave og ryg) og de muskler, der forbinder over- og underkrop (hofte/balder).

Øvelserne er ideelle til at give kroppen stabilitet og styrke, og risikoen for at få skader i din øvrige træning mindskes.

Søger du et kort og intenst træningspas, som udfordrer dit træningsniveau samtidig med, at du toner din krop og bliver stærkere? Så er CXWORX sikkert et hold for dig.

Ligesom alle de andre LES MILLS™ programmer, lancerer CXWORX hver tredje måned en ny time med ny musik og koreografi.

CXWORX kan også bruges som supplement til en løbe- eller cykeltur.

Cirkeltræning er en stations- og intervalbaseret træningform, som udøves på 10 stationære maskiner, hvor hver maskine fokuserer på en bestemt del af kroppen. Alle øvelser ligner naturlige bevægelsesmønstre: skubbe, trække og løfte.

Træningen er primært stående, og det er derfor nødvendigt hele tiden at stabilisere kroppen bl.a. via mave-/rygmuskulatur og bækkenbund, hvilket på sigt giver en flot holdning og et veltrænet kropskorset.

Cirkeltræningsprincippet betyder, at der i en given tid arbejdes intensivt ved én station/én maskine og herefter skiftes til næste station/maskine. Hver deltager arbejder med forskellige aktiviteter hovedparten af tiden. Samtidig akkompagneres træningen af energifyldt musik samt forskellige konditionsøvelser.

Cirkeltræning er også ideel for dig, der trænger til variation i din sædvanlige styrketræning. Dig, som ikke er til styrketræning på egen hånd, eller dig, som "bare" har lyst til at prøve en god omgang muskeltræning.

Kom i form - for alle.

Et hold for dig, der gerne vil arbejde med både puls og styrke, samlet på én enkelt time. Enkle grundøvelser, funktionelle øvelser, pulsøvelser og meget mere. Alle kan deltage - både mænd og kvinder - på hvert deres niveau. Holdet henvender sig både til begyndere og øvede.

Har du måske lidt svært ved at holde motivationen, når du altid træner selv, kan dette hold være løsningen.

Holdet er for alle; ingen svær koreografi eller komplicerede øvelser.

Vil du gerne nå ’hele kroppen rundt’ på en enkelt træningstime?

En MBL time kan være opbygget på mange måder, men det er helt sikkert, at den består af både en puls- og en styrkedel.

MBL er simpel træning uden for mange indviklede trin og, så alle kan være med.

På denne time kan både utrænede og trænede deltage.

Der benyttes ofte stepkasser, elastikker, håndvægte og andre redskaber.

God energisk musik, højt humør og sved på panden!

Zumba er en sjov, glædesfyldt og effektiv motionsform, der kombinerer dansens glade elementer fra bl.a. salsa, merengue, reggeaton, hip hop m.v.

Zumba er den type træning du vil blive ved med at have lyst til, hver dag, fordi det er fyldt med energi og høj konditionstræning, og fordi du netop har det sjovt, mens du gør det!

Zumba er intervaltræning med hurtige og langsomme latinamerikanske danserytmer. Denne kombination af konditionstræning og styrketræning vil tone og opbygge din krops muskulatur samtidig med, at du forbrænder fedt.

Zumba Fitness er for ALLE!
Du kan være med uanset fysik, alder, køn m.v.

Senior cirkeltræning er et unikt cirkeltræningskoncept.

De stående øvelser foregår på 10 forskellige træningsmaskiner, hvor du træner de samme funktionelle bevægelser, som du kender dem fra dagligdagen. Derudover vil der være yderligere gulv og måtteøvelser tilknyttet træningen.

Øvelserne tilpasses nemt ved, at du vælger en belastning som passer til din formåen.

Instruktøren styrer slagets gang og sætter rammerne for tid mm pr. øvelse således, at din træning varierer mellem styrke, balance, stabilitet, og kondition.

God fornøjelse!

En time for både seniorer og for dig (uanset alder), der ikke har trænet i lang tid, men har brug for at starte op igen stille og roligt.

Tempoet er moderat, pulsen kommer op, og vi arbejder med balance, koordinering, kropsholdning og muskelstyrke.

Der kan være brug af forskelligt udstyr som elastikker, stepkasser, håndvægte m.m.

En helt enkel time, hvor du kan følge med helt i dit eget tempo.

- Og så er det sjovt!

Blid senior træning er, som holdet hedder, blid træning for seniorer.

Vi arbejder med balance, koordinering, holdning og muskelstyrke.

Vi bruger ofte vores egen kropsvægt på disse hold, men kan også arbejde med elastikker, lette håndvægte, bolde m.m.

Holdet er for seniorer, men også for dig, der måske ikke har lavet noget i lang tid.

Alle deltagere arbejder på deres eget niveau, da der instrueres på forskellige sværhedsgrader.

Der er ingen hop eller anden form for konditionstræning på disse hold.

Er du i tvivl, om holdet er noget for dig, så tag en snak med Pia Knorr i receptionen.

Derfor er pilates så godt...

  • Styrker både små og store muskler, hvilket giver slanke, stærke og smidige muskler frem for stærke, korte og fyldige.
  • Kommer hele kroppen rundt - også de muskler, du måske slet ikke aner, du har, bliver trænet.
  • Beskytter dig mod overbelastning af musklerne i de andre sportsgrene, du dyrker.
  • Giver en sund og god modvægt til de mange uhensigstmæssige arbejdsstillinger, de fleste af os udsætter kroppen for.
  • Styrker kroppens svageste led - både ryggen, lænden, maven og bugen styrkes.
  • Giver en bedre balance mellem krop og sind.
  • Stimulerer blodcirkulationen i hele kroppen.
  • Er yderst velegnet til genoptræning efter skader eller operation.
  • Er meget skånsomt, og derfor kan alle uanset køn, alder og forudsætninger være med.
  • Giver en rankere kropsholdning.
  • Øger kropsbevidstheden, så du bevæger dig smukkere og bruger kroppen mere hensigtsmæssigt, når du fx sidder på din kontorstol eller tømmer opvaskemaskine.


Hvorfor hedder det pilates?

Har det noget at gøre med Bibelen og Pontius Pilatus? Nej, træningsmetoden er udviklet af tyskeren Joseph H. Pilates (1880-1967). Han emigrerede til USA, hvor han åbnede et fitness-center, der delte adresse med New York City Ballet. Siden da har pilates været en populær træningsform blandt berømte dansere, fordi de har brug for styrketræning, som ikke giver dem svulmende og usmidige muskler.

Har du problem med din ryg? Er den er træt og øm, eller har du bare et ønske om at få en stærkere rygmuskulatur?

Så tilbyder vi ekstra rygtræning af de muskler, der er i sammenspil med hele rygsøjlen.
Der vil bl.a. være fokus på teknik, så træningen også får fat i de dybere lag af rygmuskulaturen, der give en sundere, stærkere ryg til hverdagens bevægelser.

Alle kan deltage med eller uden skader og med forskellig grundform.

Gennem klassiske Hatha Yoga stillinger og åndedrætsteknikker arbejder vi henimod at skabe balance og harmoni mellem krop og sind. Der er tid til opmærksomhed, nærvær og selvfordybelse.

Du guides gennem stillinger og undervisningen er differentieret.

Blid Yoga Hatha inviterer til at nyde og leve livet fuldt ud. Yoga er tid til fordybelse og ro - til at sanse samt øge sensitivtieten. Til tider kan restitution i støttede stillinger være en del af praksis - og der sluttes hver gang med en afspænding, som regenererer kroppen.

Yoga er for alle. Yoga for dig, som ønsker at lægge tiden væk for en stund for at stilne sindet og mærke din krop.

Yoga er for alle og virker for alle uanset hvilket niveau, man er på. Igennem enkle, kassiske Hatha yoga stillinger styrker vi immunforsvaret, koncentrations- og balanceevnen.

Vi begynder med centrering med fokus på åndedrættet, så kroppen og sindet kan falde til ro og forberede sig på at lave yoga. Der er sekvenser med stående, liggende og siddende øvelser på programmet, ligesom der hver gang afsluttet med en afspænding. Programmet vil typisk variere fra gang til gang, men der vil altid være velkendte øvelser med. Der vil blive taget højde for, hvad den enkelte kan i forhold til sin fysiske formåen.

Udover ovenstående vil vi her stille og roligt begynde at arbejde med lidt mere avancerede øvelser½ såsom fuld bro (urdhva Dhanurasana), hovedstand/sirsasana og håndstand/vrksasana - de to sidste op ad væg.

Derudover kan der være lidt dybere åndedrætsøvelser på programmet.

Yin Yoga - eftergivenhed, fordybelse og stilhed

Yin yoga er en meget blid yogaform, hvor man ligger med afspændte muskler i en yin-stilling og strækker bindevævet, styrker leddene og finder ro i vejrtrækningen.

I Yin yoga ligger man typisk ml. 3-5 minutter i en stilling,½ og lader tyngdekraften og roen skabe eftergivenhed og stilhed i kroppen og sindet.

Når man dyrker yin yoga, strækker man helt særligt for denne yogaform sit bindevæv. Bindevævet ligger rundt om vores knogler, muskler, led og organer. Vævet hænger sammen i hele kroppen og transporterer bl.a. energi og stresshormoner. Er du stresset, kan du opleve, at dit bindevæv bliver ekstra stift, usmidigt og måske giver dig uforklarlige smerter.

Har du lyst at træne udendørs, sammen med en masse andre?

3 gange om ugen kan du deltage på vores OUTDOOR, tirsdag, torsdag og lørdag.

Træningen foregår i naturen, med naturen som redskaber, vi mødes på forskellige locationer og træner både styrke og kondition - alle kan deltage.

Første gang er lørdag den 1 april kl. 9.00, vi mødes på Bredstrædeparkeringen.

- og så er det gratis de første 14 dage i april, så tag endelig venner og bekendte med:-)

Byens OUTDOOR: Priser:

  • en enkelt gang træning kr. 55,-
  • Løbende månedsmedlemskab kr. 199,-
  • 10 turs klippekort kr. 300,-
  • sæsonkort april - oktober kr. 999,-
  • tillæg, hvis du allerede har et medlemskab i Byens Fitness kr. 129,-

Lise, Kasper og Christopher glæde sig til at se dig.

GRIT STRENGHT
GRIT er et Les Mills koncept, kun 30 minutter, hvor det er dig selv imod dig selv.
Du vælger selv tempo og hvor mange reps. du kan nå,- den motiverende musik hjælper dig til at yde dit allerbedste.
Hvad er GRIT STRENGHT?
GRIT STRENGHT er HIIT (høj intens interval træning) træning. Vi tager udgangspunkt i de store muskelgrupper, vi bruger vægtstænger, skiver og vores kropsvægt, vi træner både styrke og puls.
Er du parat til sjov, effektiv og hård træning - der virker?
Jens Ingvorsen er toptunet og helt parat til at tage dig med på holdet....
Som han siger 'GRIT is the shit'
Er det noget for dig? Kom og prøv.